Szabályzat (1/1) Játékszabályok és beállítások A következő szabályok az ajánlott bealításokat tartalmazzák a Clanbase Counter-Strike Ladder meccsekhez. Azt ajánljuk, hogyha a szabályokat meg kívánod nevezni, „Standard CB Rules”-nak hívd. Mivel 3 féle különböző pontozási rendszer közül választhatsz, ajánlatos megnevezned ennek fajtáját is (Például: Standard CB rules + Charges Only). Ha más beállításokat, szabályokat, vagy pályákat szeretnél használni, semmi probléma nincs vele, csak jelezd azt! Minden különbeállításnak amit alkalmazni szeretnél, meg kell jelennie a szabályok leírásánál, és természetesen ellenfelednek el kell fogadnia azt. Ha semmit nem írtál le, az ellenfél feltételezheti azt, hogy a meccs a szabványos beállításokkal és szabályokkal lesz lejátszva. (Például: Ha Freezetime 0-val szeretnél Freezetime 6 helyett játszani, akkor ezt kell írnod: Standard CB Rules + Charges Only + mp_freezetime 0). 1. 3 különböző pontozási rendszer van. A klánoktól függ, melyiket használják. Ezt meg kell jelölni a ’szabályok leírásánál (rules field). Ha nincs külön kiválasztva, feltételezzük, hogy az elsőt használjátok. Minden kör számolva (All rounds count): Ez összességében a szabványos pontozási rendszer. A meccs során nyert összes kör számít. A default timelimit 20 perc (mp_timelimit 20) és a maxround ki van kapcsolva (mp_maxrounds 0). Támadó körök (Charges Only): Ezt használja a ClanBase rendszere. De_ pályákon a Terroristaként, Cs_ pályákon a CT-ként nyert körök számítanak bele a pontozásba csak. Szigorúan tilos öngyilkosságot elkövetni, szándékosan csapattársakat ölni, vagy a kör végén bármilyen sportszerűtlen módon pénzt szerezni. A default timelimit 20 (mp_timelimit 20) és a maxrounds ki van kapcsolva (mp_maxrounds 0). Adott számú kör (Maxrounds): A pályák nem timelimittel vannak lejátszva, hanem adott körmennyiségig. Az alap maxrounds beállítás 10 (mp_maxrounds 10) és a timelimit ki van kapcsolva (mp_timelimit 0). 2. Egy meccs 2 pályán játszódik, mindkét csapat kiválaszthatja a sajátját. Minden pálya oda-vissza van játszva, egyszer CT-ként, egyszer T-ként. 3. A választható pályák listája: de_aztec, as_oilrig, de_dust2, de_vertigo, cs_siege, cs_thunder, de_cbble, de_dust, cs_747, de_vegas, de_prodigy, cs_assault, cs_office, cs_italy, de_inferno, cs_backalley, cs_militia, de_train, de_rotterdam, de_nuke. 4. A meccseken defaultként beállított paraméterek a következők legyenek: pausable 1 allow_spectators 0 mp_buytime 0.5 mp_roundtime 4 mp_friendly_grenade_damage 0 mp_friendlyfire 0 mp_c4timer 35 mp_freezetime 6 mp_forcechasecam 1 mp_fadetoblack 0 mp_footsteps 1 mp_flashlight 1 mp_autocrosshair 0 mp_limitteams 0 mp_logfile 1 mp_logmessages 1 mp_autoteambalance 0 mp_autokick 0 mp_tkpunish 0 mp_hostagepenalty 0 sv_aim 0 sv_cheats 0 sv_maxspeed 320 sv_gravity 800 sv_airmove 0 sv_airaccelerate 3 sv_maxrate 9999 sv_clienttrace 1 Csalás és anti-csalás Alapszabály, hogy "Bármilyen program, ami a Half-Life-on kívül fut és megváltoztatja a játékmenetet nem megengedett, kivéve a hang-kommunikációs segédprogramok, mint a Roger Wilco és a BattleCom. Mindaz, ami eltér a CS játékmenetétől, ahogy eredetileg a mod készítői kitalálták azt, nem megengedett. Mivel mindig vannak dolgok, amik határesetnek bizonyulnak, nagyon sok kérdést kapunk ezekről: (A lista állandóan bővítve van, mikor egy újabb cheat közismertté válik): Custom modelleket és skineket nem lehet használni. Ez érvényes természetesen a játékos- és fegyver-modellekre is. Az egyetlen kivétel erre a szabályra, a 'high fps' játékos-modellek, amik letölthetők innen és a ’high fps’ fegyver-modellek, amik letölthetőek innen. Az összes skin kicserélése egy fajta Terror vagy CT skinre nem megengedett. Ez például azt jelenti, hogy nem lehet az összes Terrornak hófehér Arctic skinje, a Ctknek pedig fekete SAS. A custom pálya textúrák szintén nem megengedettek. A ’BunnyJumping’ tilos. Bár ezt megcsinálni nem kevés gyakorlást igényel, mi mégis azt hisszük, hogy ez a HL köd egy bugjának kihasználása. Hogy biztos legyél benne, bunnyzni lehetetlen, a következő szerver-változókat kell beállítani: sv_airmove 0 és sv_airaccelerate 3. Az ilyen szempontból hibás pályákon a textúrák mögé bújás nem megengedett. Ez is egy bug kihasználása, ami a csalással egyenértékű. A túszok fején való ugrálás (Hostage jumping) sem megengedett. Ez egy bug kihasználása, ami a csalással egyenértékű. Bizonyos változók állítása nem megengedett, mint például a monolight, alphamin, lightgamma és a texgamma. Állításuk tilos. Habár ezek alap Half-Life beállítások/parancsok, ugyanolyan hatást lehet velük elérni, mint a színes modellek vagy a lambert-tel (cheat, az ÖSSZES modell (fegyver és játékos egyaránt) környezetében világosság van, nagyon könnyen kivehetőek). A kontraszt és fényerő játékon belüli állítása természetesen engedélyezett. További szabályok: 1. A meccs alatt minden játékosnak kell készítenie egy screenshotot, amin rajta van: egy CT, egy Terrorista és a fraglista. Az összes játékosnak oda kell jönnie együtt a pálya közepére, ahol az össze screenshoot el lesz készítve. Szigorúan tilos öngyilkosságot elkövetni vagy megölni az ellenfelet illetve csapattársaidat ilyenkor. A meccs után a mindkét klánvezér ki tudja cserélni a screenshotokat, ha ez szükséges. Ha valamelyik fél képtelen a screenek megmutatására, azonnal vesztette a meccset. Ha nem szeretnéd elkésszítettni ezeket a képeket, írd le szabályoknál. 2. Az összes meccset PunkBuster-rel kell lejátszani, a PunkBuster letölthető innen. Ha használtok PB-t, várd meg, míg mindenki leteszteli a PB kliensét a meccs elkezdése előtt. Ez azt jelenti, hogy meg kell bizonyosodniuk arról, hogy nem fognak semmien cheat-violationt kapni. Ha ők kapnak violationt a PB-től, ez csak azt jelentheti, hogy a játékosnak a cheatelés volt a célja, és a klánja a meccsen vereséget szenvedett. Több információért a violációkat illetően fordulj ide. Egyéb szabályok 1. Ha egy bomba a timelimit végének elérése után robbant, nem számít nyert körnek a Terroristák számára. 2. A klánok mindig problémákba űtköznek, hogy ki kezdjen CT-ként vagy T-ként, ls melyik pályát játsszák le először. A probléma megoldására használjátok a következő rendszert: Ha egy pályán játszotok, az a klán választhat csapatot először, amelyik lejjebb szerepel a ranglétrán. Ha két pályán játszotok, mindkét klán eldöntheti, hogy először CT vagy Terror szeretne-e lenni az általa választott pályán. A rangrétlán alacsonyabban levő klán választhat, hogy milyen sorrendben játszátok végig a pályákat. 3. Egy játékos cserélése meccs közben, csak pályaváltáskor megengedett, vagy abban az esetben, ha extrém hálózati gondok jelentkeznek a játék során. 4. Ha egy játékos kiesik valami technikai hiba miatt, lepausálhatod a meccset az adott kör végén (semmiképpen sem a kör közben). A maximum idő, amennyi engedélyezett a szünetre 5 perc, ami elég idő egy gép rebootolására és a reconnectelésre. A maximum idő 10 perc pályánként, amennyit egy csapat pauseálhat. A taktikai időkérés nem engedélyezett.